Titul
 KAREL TAMPIER   facebook
 
MENU: HISTORIE SKUPINY COUNTRYƒUGA OD ROKU
 
1989 1990 1992 1993 1994 VIDEA
JEŠTĚ KID
1993- poslední rok existence Countryƒugy. Během prvního pololetí natáčíme v hornopočernické vile další projekt, tentokrát sbírku písní o ženách a pro ženy.
 
 
Na natáčení si Countryƒuga přizvala i několik pomocníků. Kytarové party nahrál Pavel Kloub, multižánrový interpret a všestranný muzikant (na této fotce je ovšem koncertně vyšňořen a asi o dvacet let starší).
Zejména jeho sóla v písni Karbaníkův song jsou velmi pěkná.
Nahrálo se šestnáct písní. Kid zpíval ty o ženách a pro ženy, jeho oblíbené ženy a dívky zpívaly ty, které byly určeny pro dámský repertoár.
Kristina Velinská, dcera z minulého manželství, zapěla Dobrodružství s krysařem s textem své matky Jaroslavy Eufr Havlíkové (druhdy Velinské). Stálo ji to hodně sil, mikrofon nebyl její kamarád.
 
— ƒƒƒ —
 
Problémy měla i má dcera Alena, která pod Kidovým vlivem přijala přezdívku Abigail. Nazpívala Ádié lásko, morbidní song vražedkyně, který dříve vždy a všude předváděla Jamajka Koblicová, když býval Kid zahleděn do ní. Aleně byly tenkrát dva roky, při našem natáčení byla už skoro plnoletá. Ale mladá, takže si to celkem užívala.
Poslední Kidova manželka Vlaďka se zhostila interpretace dvou písní, ke kterým napsala hudbu; jsou to sebevražedná Neznámá ze Seiny
a Píseň lásky sadistické krásky:
Další vražedná píseň, při níž se mohla zpěvačka dostatečně vyřádit.
 
Na Věru Kláskovou zbyly celkem tři písně.
Krajní polohy jejích interpretačních schopností představují pseudojazzová Hraj Joe
a staropražsko-kabaretní Bílá postýlka. Věru zpívání bavilo a výsledky jsou pěkné.
Kid na tomto projektu uplatnil hlavně své netrampské songy, které vypovídají hodně o jeho tajné vnitřní touze po noblesnějším životním osudu. Zpívá Šanson o úžasné minulosti svůdce žen. Ten však sedí na pavlači u piva a jenom sní o tom, že si nějaká dáma kvůli němu natrhla korzet.
Celý spektákl uzavírá smířený filozofický Dům u naděje.
V něm si Kid zazpíval s dámami společně.
 
 
V září jsme se v domě s krásnou zahradou ocitli znovu při posledním společném natáčení s Kidem.
Jeho další projekt volně navazoval na rok starý soubor věkovitých písní, vydaný pod titulem Dávno již. Aranžovat ony skladby mi bylo potěšením, protože jsou harmonicky bohaté a mají texty, které svou původně možná ani nezamýšlenou komičností inspirují k hudebnímu humoru a parodii.
K nahrávání vesměs kuriózních songů se nám podařilo sehnat i poněkud zvláštní sestavu interpretů.
 
 
 
Kromě základních opor Countryƒugy, které se při akci docela vyblbnuly, to byl Jirka Böhm, kytarista:
Honza Bican, banjista, jeden ze zakladatelů skupiny Zřídlo:
Výrazněji se ozývá v písni Jdu z dálky. Zahrál si i Jarda Svoboda, bývalý hlavní sólista Bobrů; vytvořil pěkné vyhrávky v úvodním songu Je na západ cesta dlouhá. Pomohla Vlaďka Velinská s akordeonem, ba i Jakub Šafr, s jehož kapelou Spoody Jazz Band mé dcery tehdy hrávaly, nahrál altsaxofon do písně Honolulu. Pavel Kloub se opět postaral o virtuózní kytarové pasáže, hlavně ve skladbě Vdovy z Cordóby. Ku sborovým zpěvům byly využity Spikes Sisters, což byla multiplaybackem naklonovaná Věra Klásková.
Spikes sisters stylově nořily do vody pádlo v oblíbené vodácké písni KANOE.
Ve zvukové režii, jež byla ve studiích BEVOX tradičně spojena s kuchyní, předváděl zázraky při odmazávání nežádoucích zvuků Jaromír Formánek. Natáčelo se na osmistopý magnetofon TASCAM analogově, takže odstranit třeba mlasknutí v 5. stopě a nesmazat něco jiného, to bylo mistrovské dílo!
Šéf Bevoxu Petr Benesch v té době zaškoloval mladého Aleše Tvrdka.
S odstupem času se mi Staré trampské písně líbí nejvíce ze všeho, co Countryƒuga s Kidem nahrála. Myslím, že se nám podařilo vtipně prodloužit život několika starým písním a zároveň zdokumentovat i méně známé stránky Kidových hudebních zájmů. Jsem docela pyšný na aranže následujících skladeb:
ŽHAVÝ DEN (1993) - hustá harmonie smyčců v kombinaci s foukací harmonikou:
ŠANGHAJ (1993) - pimprlová úprava kuriózního orientálního tanga:
NA SEVERU V BÍLÉ POUŠTI (1993) - kabaretní provedení s harfou, pochopitelně syntetickou:
 
 
Bylo to krásné, bylo toho dost. Ještě jsme společně veřejně vystoupili 9. listopadu 1993 v českobudějovickém Salonu U Váňů - a skončila spolupráce s Kapitánem Kidem, skončila i Countryƒuga. Závěrečná stará trampská píseň SOUMRAK se na konec této kapitoly dobře hodí.

 ‹‹‹ Zpět        — ƒƒƒ —        Co bylo potom ››› 
 
‹‹‹ zpět na www.tampier.cz